tisdag 24 november 2009

nu är det jul..


..här i vårt hus...
Ja i helgen kom julen till oss..underbart!!
Hela huset är fullt med granar, mossa, tazetter o mys...

Det är det som är jul för mig..det där med tomtar o krims är inte riktigt min grej.. Fast en o annan kula i fattigmans silver går givetvis bra..: )


..finns det något ljuvligare än tazetter??

På ljuset har jag fäst JUL som jag böjt till med ståltråd o fäst med en nål med pärla på..

..granen i zink kommer i från Affari..och ska snart fyllas med små söta julgrans ljus...

..i lådan under bordet har jag lagt mossa, kottar o kulor..

Nehe nu ska vi bege oss ut, solen glimtar till emellen åt o det vill man ju inte missa...

Kram till er alla!!




19 kommentarer:

Dona blogg sa...

Så mysigt du har det!
Här är just nu mest julstämning i garaget bland alla kransar :)
Men jag hoppas det blir bättre framåt helgen.

Kram!

Designe sa...

Superfint! Vilken fin zinkgran där till vänster i bild! Härligt med de öppna lådorna m prylar! Kram :)

i Emmas vita hem sa...

Hej vännen! Så mysigt du har pyntat, vad du är duktig på att få till det! Här hemma är det inte pyntat nått ännnu, tycker att det är så trist och ojuligt nu när det regnar hela tiden :/ Men det kanske skulle bli bättre med lite pynt ändå? Tack för de fina bilderna! Många kramar Emma

Janne sa...

ååå så lekkert.

Flott blogg du hadde her:)

Klem fra Norge

Änglarnas hus sa...

Oooh så fint du har gjort det..nu väntar vi bara på advent!!..Tazetter är min favorit också..Plantagen hade ett par ruskiga ex..så jag stod över..men jag ska nog hinna in på en riktig blomsteraffär innan helgen!

Kraamis Sanne..

johanna sa...

Hej
Å det är ju så mysigt med jul!!!Granen var ju bara såå fin!!
Kram

Tessie sa...

Zink granen var ju bara helt underbar!!! *avis* :-)
Visst är det mysigt med jul!

Kram Torparfrun

Hannis sa...

Gaaa! Du har min drömljusstake!
Den från Affari!
Den är så snygg att det inte är klokt=))
Riktigt fint arrangemang framför spegeln.

Nu ska jag baske mig prova att göra en krans också efter din beskrivning.

Kram Hannis

Norregård sa...

Så julmysigt hos Dig!! Bra ide det där med lådan!! Ha det bra:o)
Kram Malin

Millas hem sa...

Tack så jättemycket rara!! =)

Kraaam

Marie sa...

Så fint och mysigt det ser ut, blir jätteinspirerad! Granen var ju hur läcker som helst och vad fint det var med pyntet i lådan.

Kram Kram
Marie

Unknown sa...

hej
så fint du har gjort, här ska också pyntas under veckan man blir ju så sugen när man ser alla som har pyntat så fin.
allt gott till dig/Catthie

Bitte sa...

Vilken fin blogg du har! :-)

Jag håller med dig om att det juligaste av allt är nästan allt vackert man tar in från naturen som man inte har inne under resten av året.... jag var själv ute i skogen i helgen och plockade med mig både det ena och det andra :-).

Kram
Beatrice

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh så fint du gjort! Ja visst är det ljuvligt nu när julen äntligen får flytta in "laglig" ;o)

Kram!
Mia

Photo by Maria sa...

Åh vad fint..Och den zinkgranen hade man ju velat haft, supersnygg..

Kram
Mia

lottens vita och gröna sa...

ljuuuuuuuuuuvlig juligt elin! må väl, varmkram lotten

hemma hos lilla mej sa...

Wow vad fint du har gjort.Visst är det väl härligt när julen får flytta in.Ha en skön torsdag kramizar Rita.

mcbende sa...

reference great site hop over to this site bags replica gucci content look at this site

Anonym sa...

c0o61i8w86 r0p62t7r19 y4s41j8v95 a8q56e8n76 l2b64g6i82 l6f47f0z76