torsdag 14 oktober 2010

kärlek vid första ögonkastet....


..Ja ibland bara faller man pladask för något..
Hm, dock händer det mig ganska offta..tihi...




Den här underbara plåtasken spanade jag in på en Auktion..
På denna auktionen köpte man hyllplansvis med grejor..
Dock var det bara denna skönheten som föll mig i smak på hyllan o den rusade iväg lite i pris så jag gav upp...



Men jag kunde inte riktigt släppa den, bestämde mig för att knacka gubben på ryggen o fråga om jag fick köpa loss just den..
Sagt o gjort..
-Nja, jag vet inte de, sa han
-Eller ja, den saknar ju ändå lås, men jag vill ha en tjuga för den...

Oj, vilken lycka..
20kr tycke jag allt att den var värd..!!




Tack till er alla underbara som kikar in hit o lämnar underbara ord!!
Ni gör min dag!!!

15 kommentarer:

hagagården sa...

Men vilket fynd du har gjort,helt otroligt.
kram o ha en fin dag.
ninni

Graadskan sa...

Väldigt charmig låda! Tur att gubben inte såg vad du såg...

Kram Camilla

vadmalen sa...

Bra jobbat tycker jag. Lådan var ju så fin. Ha en bra dag!
Kram
Birgit

n o r d i n g å r d e n sa...

Det var verkligen ett fynd, vilken gullig plåtlåda för det priset!!! Och ditt kylskåp nedan, så vackert och unikt! Mari.

Mjuka sa...

En jättesöt och charmig låda!
Kram Malin

Lantligt i smultronbacken sa...

Jasu, ibland lönar det sig att fråga när man ångrar sig. Jag har gjort detsamma och fick en jättefin mandelkvarn nästan gratis. Han som ropade in lådan var inte intresserad av just den.

Man ska passa på och man kan ju bara få ett nej

Kram

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej!

Vad kul att du lämnade en sådan snäll kommentar hos mig, tack!

Vilken mysig blogg du har, det gamla kylskåpet får gärna flytta hem till mig när du tröttnat :-)

Våra fönster kommer från Allmoge Fönster. De är en liten specialbeställning med spröjsen.

Ha en fin dag! Kram M

Designe sa...

Vilken tur att du fick köpa loss den fina lådan! Vilken patina!...en hel tjuga alltså!? :) Härligt! Kram

Millas hem sa...

Fiiin! =)

Ha en bra dag Elin, nu är det snart helg igen...härligt!

Kram C

Vita huset 28 sa...

Men oj vilken fin låda, va snäll han va ändå som sålde den vidare. Ibland måste man bara fråga, kan ju som sämst bli ett nej.

Vilket härligt sätt att ropa in hyllvis med saker, måste nog åka på en auktion. Måste bara våga ropa på något då också, hihi

Kram Camilla

Photo by Maria sa...

En söt och charmig liten plåtlåda och 20 kr var den ju värd..

Ha en fin kväll..

Kram Mia

Källeboda lantliv sa...

Förstår att du är nöjd ! såå söt och charmig ...den passar säkert någonstans ...ha en skön kväll...kram.jeanette.kallebodalantliv

Vintage House sa...

Hej
Den är verkligen super charmig har något liknade i mitt badrum så jag förstår att du föll för den..
ha en skön kväll
kram
sandra

Maliva`s verden sa...

Wow...for en sjarmerende skatt;o) Skjønner godt at du falt for det ja.
Klem fra Maliva

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Underbart fynd!!

Kram från Australien♥