torsdag 21 mars 2013

Vacker...

 
 
 
....Ja, att jag alltid varit svag för muhlenbeckia (plättar i luften)
har nog inte så många missat..
O visst finns det många med mig??
 
 
O när vi för några veckor sedan tillbringade några dagar i
grannlandet Danmark på mässa
snubblade jag över denna vackra Nyhet!!
 
 


Muhlenbeckia zig zag
 
Svårt att beskriva den med ord, men grenstommen är
något kraftigare o där efter skira grenar med nästan
violin formade blad istället för runda...
 

 
 
O när den sen dök upp i Butiken så vart
ja ju bara tvungen att få en med mig hem!!
 
En ny vacker favorit!!
 
 
Snöiga Torsdags Kramar Elin
 

11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Älskar också plättar i luften bara så sööta.Ha en härlig torsdag.Kramar Rita ♥

Clara Malvina sa...

Vem älskar inte plättar i luften?!! =)
Så söt denna sorten var med bladen!! En sådan får man spana efter!!
Ha en fortsatt bra dag!
Kramar

Rosa i huset i vitt sa...

Gillar också den blomman och den är lätt att sköta tycker jag och passar överallt
ha en trevlig helg
kram Rosa

Inrett i vitt sa...

Jättefin blomma! :) Kommer absolut till att hålla ögonen öppna efter en sådan! Och som vanligt har du tagit jättefina bilder:) Kram Emelie

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Such a lovely new green. Especially pretty with the white! Enjoy this little bit of new indoor life as a forebode of the spring that will arrive also in your area!
Hugs,
Mariette

Photo by Maria sa...

Så fin.. Jag gillar dem med, men dödar dem oftast :/

Kram Mia

Unknown sa...

Bara jag som tassar runt och önskar en trevlig helg!! Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com

House and Garden by Bia sa...

En favorit här med....passar så bra till vitt o lantligt i inredning också;)
Önskar dej en fin helg!
Kram bia

Sarina sa...

Beautiful, delicate plant.


Sarina

Steven Brown sa...

HEY THERE! :) I love your blog, its awesome...I am following. I hope you can check out my site: http://theproverbs.net and FOLLOW. Also on bloglovin, facebook, instagram, twitter, and tumblr if you want :D <3

NEW POST UP, HIGHLIGHTING MY INSTAGRAM DIARY :)

Steven

Gabriella sa...

Åh så fin! Jag är också väldigt förtjust i plättar i luften=)