tisdag 21 maj 2013

Syrener....

 
 
...Ja här på gården står just nu Syrenerna i full blom...
Finns det något vackrare??
 
Nja, De blommande äppelträden o vår spireahäck
som är som ett stort vitt moln
är också otroligt vackra!!!
 
Tur att man slipper välja, eller hur??
 
Försommar när den är som bäst!!
 
 
 
 
Just nu njuter vi av en bukett på köksbordet också...
 
*
Kommer ni ihåg att jag i Fredags skrev om träd?!
 
Sagt o skrivet, efter ett besök på Plantskolan i Fredags eftermiddag
så stod vi med spaden i jorden på Fredags kvällen
och två nya träd är nu i marken...
 
Valet föll på att vackert Mullbärsträdd med skruvade grenar o
ett prydnadskörsbär med ljuvligt rosa fyllda blommor..
 
En bit på vägen....mot målet om en lummig trädgård..!!
 
 
*
 
TisdagsKramar Elin

8 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej fina Elin!

Ja det är sagolikt vacker ute nu, blommande träd och buskar..!
Dina syrener är ljuvliga! Min vita syren dog :,( men jag har min jättestora lila kvar :))

Kram
Mia

House and Garden by Bia sa...

Oj så vackert med vita syrener....vi har mycket gamla lila syrener vid torpet och en liiiten vit;))) Men all blomning är ju så sen i år!!! Men snart slår det till här också;)
Kram bia

Husprojekt Drömhus sa...

Jag älskar doften av syrener, nästintill magisk.. synd bara dom blommar över så snabbt!
Köpte syrenhäcksplantor i fjol, längtar tills det året jag kan plcoa min egen buket från trädgården. ljuvligt!
Ha en fin vecka,
Kram Tiina

Miss Maple sa...

White lilac is wonderful. I own only some violet and pink ones. But the perfume is heavenly.

malinns sa...

Det är en riktigt underbar tid då man mår som bäst. Å, du syrenen luktar ju så gott också. God tisdag

Rosa i huset i vitt sa...

Älskar syrener ,påminner om skolavslutning,sol o bad när man var liten med.
Vi har en gammaldags lila sort men den är bara i knopp än
kram Rosa

What's in a day sa...

Hey Elin,

White lilac is os beautiful and the smell is onderful.
Nice pictures.

Have a nice week,

Greetings,
Eefie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det finns ingen härligare doft än från syren. Här i norr är det nog ett tag kvar innan dom slår ut, men de som väntar på något gått.
Ha en fin dag/Theres