fredag 7 februari 2014

Längtan och att vilja stanna tiden....

 
 
...Ja just nu är jag verkligen trött på det här
kalla, gråa o trista vädret utanför...
 
Jag längtar så efter ljuset,
blommorna o solens strålar!!
 
 


 
 
Samtidigt så tycker jag i detta nu att tiden går alldeles för
fort!!
Våran älskade lilla Doris har passerat 6 månader
o är väldigt villig att utforska världen!!
 
Ja, jag skulle vilja stanna tiden
o bara få njuta av bebis tiden lite till,
Ja bara lite till!!
 
*
 
Men hur mycket mina tankar snurrar runt detta så
finner jag bara en lösning..
 
Att njuta av nuet o ta vara på varenda
stund!!
Våren kommer, tids nog!!
 
Just nu njuter jag av en sovande liten
Doris i famnen o en sjungande Vera på
ovanvåningen!!
(sen att hon sjunger Merry Cristmas, det försöker jag bortse från..tihi...)
 
*
 Huset fredags städat o kylen fylld!!
Nu ser vi fram emot Fredags mys!!
 
 
Fredags kramarElin
 

4 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Ja man längtar till ljusare tider nu fast lite mysigt är det på kvällarna tycker jag när man får tända upp en massa ljus
ha en fin helg
kram Rosa

dea sa...

It's very nice!
Greetings from Provence
Dea

Husprojekt Drömhus sa...

Ja Gud vad man längtar efter våren, blev så glad när min kompis visade bilder på snödroppar i hennes trädgård idag, det gav lite vårkänslor. Mysigt med bebismys, samma här, men våra är 7 veckor i.m och mycket mys blir det... och sömnlösa nätter, hehe. Vad fina namn ni har, Doris & Vera, jättefint!
Kram Tiina

maria at inredningsvis sa...

Du har alltid så SJUKT inspirerande och söta inlägg :) vill ha VÅR NU

Ny post ute......skor som het inredning :)

Ha en härlig vecka söt :)

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)